Menu

Owoce (59) Bakalie (39) Pieczywo (34) Placki (27) Ser (27) Jajka (22) Napoje (14) Jogurt (12) Owsianki (12) Kasze (11) Mleko (8) Puddingi (8) Gofry (7) Mięso i wędliny (6) Ciasta-przepisy (5) Czekolada (4) Niskokalorycznie (4) Omlety (4) Ciasta (3) Sałatki (3) Ryby (2) Ryż (2) Menu z całego dnia (1) Obiady (1)

wtorek, 14 lutego 2012

Walentynkowe, tradycyjne ciasto (PLEŚNIAK)



Pleśniaka piekłam kilka jakiś czas temu po raz pierwszy, na początku byłam mało przekonana, ale po pierwszym kęsie placek podbił moje serce i jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych ciast. Dlaczego jest idealny na Walentynki? Słodki, mało pracochłonny i naprawdę uroczy. Polecam wszystkim!

Składniki:
-2 szklanki mąki
-3 łyżki cukru
-szklanka cukru do białek
-5 jajek(osobno białka i żółtka)
-rozpuszczona, wystudzona kostka masła
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-dobry dżem niskosłodzony (lepiej kupić 2!!! Mi jeden nie wystarczył!!!)

Mąkę, cukier, masło i żółtka wymieszać łyżką, a potem wyrobić. Część odłożyć do lodówki na 15 minut. Białka ubić z cukrem. Formę wyłożyć warstwą ciasta, następnie warstwą dżemu, a potem pianą z białek i cukru. Ciasto wyciągnięte z lodówki trzemy na tarce wprost na nasz placek.
Pieczemy 20-25 minut w temp. 180 stopni. Na początku dżem jest lejący, ale po nocy spędzonej w lodówce, ładnie stężeje.
Smacznego :))!

4 komentarze:

  1. Moja babcia często robi ten placek i zazwyczaj nie zdąży nawet wystygnąć :P

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm ta pianka na górze nawet przez ekran czuję jaka jest pyszna !
    a omlet smakował , nawet mojemu tacie posmakował ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno tego ciasta nie jadłam !
    Szkoda, że już nikt go nie piecze u mnie :<

    OdpowiedzUsuń
  4. Doczekałam się przepisu xD
    Świetnie wyglądam, uwielbiam to ciasto w wykonaniu mojej babci :D

    OdpowiedzUsuń